X
8 خرداد

یک سیستم تلفنی مبتنی بر ابر یا تلفن ابری، یک سرویس تلفنی است که به شما امکان می‌دهد از طریق اینترنت به جای یک خط تلفن آنالوگ سنتی که از سیم‌های مسی یا فیبرهای نوری برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند، تماس برقرار کنید.

ارتباطات یک بخش اساسی از هر کسب و کار است – بدون توجه به اندازه، در حالی که شرکت های کوچک نیازهای متفاوتی نسبت به مشاغل متوسط ​​و شرکت های بزرگ دارند- انتخاب سیستم تلفن مناسب برای هر یک از آنها به یک اندازه مهم است.

برای شرکت هایی که تازه شروع به کار کرده اند بسیار مقرون به صرفه است و نیازی به خرید تجهیزات جدید گران قیمت نیست. شما می توانید کسب و کار خود را از طریق تلفن هوشمند شخصی خود اداره کنید و در عین حال آن را از شماره شخصی خود جدا نگه دارید.

تلفن ابری نیاز به اجرای سیستم‌های PBX سنتی در محل را از بین می‌برد. شما نیازی به مدیریت PBX خود ندارید، بلکه سیستم ابری شما می تواند مبتنی بر وب یا به عنوان یک برنامه کاربردی باشد.

تلفن ابری از طریق یک ارائه دهنده خدمات VoIP کار می کند. وقتی شماره تلفنی را که می‌خواهید تماس بگیرید شماره‌گیری می‌کنید، ارائه‌دهنده خدمات شما مسیریابی را انجام می‌دهد. سیگنال های صوتی آنالوگ را به بسته های داده تبدیل می کند و آنها را از طریق اتصال اینترنت شما منتقل می کند. به این ترتیب گوشی شما را به فردی که با او تماس می گیرید متصل می کند.

اتصال موبایل در ارتباطات ابری تعبیه شده است. کارکنان از راه دور مانند کارمندان در محل، به خدمات دسترسی دارند، از جمله شماره گیری داخلی، دسترسی مستقیم به پست صوتی و شناسه تماس گیرنده.

تلفن ابری در مقابل سانترال سنتی؛ تفاوت چیست؟

تلفن ابری نیاز شما به تجهیزات فیزیکی را برطرف می کند. کارکنان شما می توانند با استفاده از هر دستگاه متصل به اینترنت با یکدیگر و با مشتریان شما ارتباط برقرار کنند. آنها می توانند این کار را در هر کجا که بتوانند از Wi-Fi یا اتصال اینترنت همراه استفاده کنند، انجام دهند.

از دیدگاه شرکت شما، شروع به کار با تلفن ابری ساده است. به جای یک فرآیند پیچیده و پرهزینه برای اتصال به شبکه عمومی تلفن سوئیچ شده (PSTN)، تنها چیزی که نیاز دارید یک ارائه دهنده خدمات VoIP و یک اتصال پهن باند قابل اعتماد است.

سانترال سنتی چالش بسیار سخت تری را هم در راه اندازی و هم در حفظ سرویس تلفن شما ارائه می دهد.

مطلب پیشنهادی  پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه

یک ارائه‌دهنده تلفن باید از مکان شما بازدید کند و تجهیزات ثابت نصب کند و در نهایت هم برای کار و هم برای تجهیزات هزینه می‌پردازید.

همچنین باید تنظیمات فنی تجهیزات (PBX) را در محل خود حفظ کنید. آیا می توانید از پس دسترسی مشتریان خود برآیید؟ اگر اتفاقی برای شبکه برق بیفتد، عواقب آن برای کسب و کار شما چیست؟ یک مشکل سیم کشی، گرمای بیش از حد، یا یک طوفان کوچک می تواند ارتباطات و شهرت شما را خراب کند. این نه تنها پرهزینه است، بلکه بهره وری و تمرکز تیم شما را از بین می برد.

با سانترال سنتی، هر بار که کارمند جدیدی را استخدام می‌کنید و می‌خواهید یک خط تلفن به آنها اختصاص دهید، باید هزینه اضافی بپردازید. تلفن رومیزی آن‌ها به سیم‌کشی نیاز دارد که راه‌اندازی آن ممکن است کمی طول بکشد. اگر به یک سیستم تلفن در محل تکیه کنید، رشد شما همیشه تاخیر و هزینه های اضافی را به همراه خواهد داشت.

تفاوت VoIP و Cloud چیست؟

گاهی اوقات این اصطلاحات به جای هم در یک صفحه وب برای اشاره به همان سرویس استفاده می شوند. با یک بررسی دقیق، تفاوت زیادی بین این دو پیشنهاد وجود ندارد. “ابر” به سادگی راهی برای توصیف نحوه تعامل سرورهای یک شرکت VoIP با یکدیگر است.

به جای اتصال به تلفن ثابت، تلفن های خود را به شبکه موجود خود وصل می کنید. همچنین می توانید از یک تلفن نرم افزاری، یک برنامه نصب شده بر روی رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند خود استفاده کنید. در هر دو مورد، شما از یک رابط کاربری مدرن و آسان تماس می گیرید و در کسری از ثانیه تماس برقرار می کنید.

از آنجایی که تلفن ابری در فضای ابری اجرا می‌شود، می‌توانید سیستم تلفن کسب‌وکار خود را از طریق داشبورد آنلاین برای کنترل کامل بر روی شماره‌های تلفن، ارسال تماس، افزودن کاربران جدید و موارد دیگر مدیریت کنید.

تلفن ابری چیست؟ مزایای خرید تلفن ابری

مزایای تلفن ابری:

روش کسب وکارها پویا و متنوع شده است و برای ادامه به فناوری نیاز است. اگر می خواهید مطمئن شوید که هرگز مشتری، کارمند یا آرامش خود را به دلیل مشکلات ارتباطی از دست نمی دهید، در اینجا مزایای تلفن ابری وجود دارد که باید بدانید.

  • اجرای سریع و آسان : پیاده سازی تلفن ابری به هیچ زیرساختی در محل نیاز ندارد. این مزیت به این معنی است که شما می توانید در عرض چند روز و به طور بالقوه حتی در یک روز شروع به کار کنید.
  • هزینه کمتر برای راه اندازی سیستم تلفن کسب و کار شما: راه های زیادی وجود دارد که خدمات تلفن ابری در هزینه شما صرفه جویی می کند. با تلفن ابری، هیچ هزینه یا صورت حساب غیرمنتظره ای برای تعمیر و نگهداری وجود ندارد.
  • ویژگی های تماس قوی و قدرتمند: ما فقط در مورد ویژگی هایی صحبت نمی کنیم که روی کاغذ خوب به نظر می رسند. ویژگی‌های تماس پیشرفته که با تلفن ابری ارائه می‌شوند به شما این امکان را می‌دهند که هوشمندانه کار کنید، مؤثر باشید و در زمان مناسب بر روی وظایف مناسب تمرکز کنید. می توانید از کارهای دستی و تکراری اجتناب کنید و همکاری تیمی و پشتیبانی مشتری خود را افزایش دهید.
مطلب پیشنهادی  تلفن ثابت اینترنتی و ویپ (VOIP)

در اینجا برخی از با ارزش ترین ویژگی های مدیریت تماس تلفن ابری آورده شده است:

  • به تماس گیرنده شما اجازه می دهد تا به تیم مناسب دسترسی پیدا کند.
  • انتقال تماس، که تماس های ورودی را بر اساس معیارهای از پیش تعریف شده هدایت می کند. به طوری که می توانید تماس ها را به هر تلفن رومیزی یا تلفن همراهی فوروارد کنید
  • پاسخ صوتی تعاملی پیشرفته (IVR)، یک رویکرد مکالمه ای بیشتر برای خدمات خودکار به مشتریان.
  • ضبط تماس ایمن و قابل اعتماد، بنابراین می توانید خدمات با کیفیت را حفظ کنید.
  • مرکز تماس، که به تیم پشتیبانی مشتری شما اجازه می دهد سوالات را سریعتر حل کند.

شرکت ها به طور فزاینده ای به گزینه های کار از راه دور در مدت طولانی روی می آورند. سیستم های تلفن میزبانی شده پاسخ کاملی به این روند و جایگزین سانترال سنتی هستند.

کارمندان شما می توانند به خطوط تلفن شرکت خود در هر کجا که هستند دسترسی داشته باشند، تا زمانی که به اینترنت متصل باشند.

تلفن ابری راه حل ایده آلی برای شرکت هایی است که کار از راه دور را می پذیرند یا چندین مکان اداری دارند.

اگر کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده‌‌اید و یا شرکتی بزرگ هستید و می‌خواهید راه های ارتباطی با مشتریان را ساماندهی کنید و یا برای منزل و محل کار خود خط تلفن ثابت نیاز دارید، با مونوتل ( ارائه دهنده خدمات برتر تلفن‌ اینترنتی ) تماس بگیرید.


برچسب ها :

نظر خود را بنویسید