X
1 شهریور

مگ آیفوم: بهترین شیوه برای مراقبت و مقابله با بیماری کرونا قطعا رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و دیگر نکات پیشگیری از این بیماری می باشد. اگر به کرونا مبتلا شدیم چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

با توجه به مشکلات و شرایط جامعه ایران مانند باز بودن ادارات و مغازه ها در طول پاندمی کرونا، تاخیر در واکسیناسیون همگانی و رعایت نکردن نکات بهداشتی توسط خیل عظیمی از مردم باعث این شده که شما هرچقدر هم در پیشگیری کرونا تلاش کنید بازم ممکن است به این بیماری سخت مبتلا شوید.

حالا سوال اصلی اینجا است که اگر مراقبت های ما در مقابل کرونا کار ساز نبود و ما به این بیماری مبتلا شدیم در طول دوران نقاهت این بیماری چه مواد غذایی برای بهبودی سلامتی خود مصرف کنیم.

اگر به کرونا مبتلا شدیم چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

  • آب در مقادیر بالا

مصرف آب در طول بیماری کرونا مهم ترین کاری است که بیمار باید انجام دهد. با مصرف آب شما به کمک کلیه خود فرآیند سم زدایی را در بدن شروع می کنید و مقدار زیادی از ویروس ها را از بدن خود خارج می کنید و به بدن خود برای مقابله در مقابل کرونا کمک می کنید.

  • مصرف آبمیوه های طبیعی
مطلب پیشنهادی  سردی معده چیست ؟ راهکار های درمان سردی معده

آبمیوه های طبیعی دارای مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی است که سبب حفظ سیستم ایمنی بدن می شود. مصرف آبمیوه های طبیعی علاوه بر بهبود فعالیت کلیه ها در حفظ سلامت بدن شما نیز کمک زیادی می کند، تا سرعت مقابله بدن با ویروس افزایش پیدا می کند.

  • مصرف سوپ های داغ به همراه سبوس

همه ی ما از خواص بی شمار سبوس و فیبر فراوان آن با خبر هستیم. یکی از بهترین راه های دریافت فیبر از طریق پودر سبوس در سوپ می باشد، هرچند شما می توانید پودر سبوس را با موادی مانند برنج جایگزین کنید.

  • مصرف منابع پروتئینی برای افزایش سیستم ایمنی بدن

بدون شک مصرف پروتئین مهم ترین عامل برای افزایش سیستم ایمنی بدن شما می باشد. تمام سلول های سیستم ایمنی بدن انسان از پروتئین ساخته شده و برای ساخت سلول های ایمنی توسط بدن مصرف پروتئین و دریافت آمینو اسید ضروری می باشد.

مطلب پیشنهادی  كيوی بمبی عليه استرس/از فواید و مضرات کیوی چه میدانید؟

اگر به کرونا مبتلا شدیم چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

  • مصرف مقدار زیادی سبزیجات بخارپز

مصرف سبزیجات تازه شاید برای ما ایرانی ها غیر عادی و سخت باشد ولی حقیقت این است که زمانی که سبزیجات را با روغن سرخ می کنیم خواص خود را از دست می دهند، اگر شما علاقه ای به مصرف سبزیجات تازه ندارید می توانید با بخار پز کردن آن ها سبزیجات را به صورت لذیذتری میل کنید.

  • مصرف میوه های تازه

مصرف میوه ها علاوه بر آب رسانی و مواد معدنی زیادی که به بدن می رسانند، یکی از راه های جبران حوس به شیرنی های غیر طبیعی و مضر می باشد.

  • مصرف زردچوبه در غذا ها

زرد چوبه خواص ضد التهابی بسیاری دارد که در طول دوران نقاهت کرونا به شما کمک زیادی خواهد کرد. همچنین زردچوبه جزو مواد غذایی گرم محسوب می شود که باعث کمک به حال شما در طول تب و لرز های کرونا می شود.


برچسب ها :

نظر خود را بنویسید