X
28 اردیبهشت

مگ آیفوم : يک محقق ايراني در دانشگاه ردآيلند چسب زخم هوشمندي توليد کرده که با استفاده از نور قادر به شناسايي انواع عفونت ها می باشد.

اختراع چسب زخم هوشمند توسط یک محقق ایرانی

اختراع چسب زخم هوشمند توسط یک محقق ایرانی

به گزارش نيواطلس، کنترل مرتب زخم‌ها براي شناسايي شکل‌گيري عفونت‌هاي تازه ضروري است اما برداشتن پانسمان براي اين کار در روند بهبود زخم اختلال ايجاد مي‌کند براي حل اين مشکل مي‌توان از چسب زخم هوشمند نوري استفاده کرد. اين چسب زخم داراي نانو لوله‌هاي کربني است که در يک لايه فيبر پليمري محصور شده‌اند و همين مساله مانع از آلوده شدن نانولوله‌هاي مذکور مي‌شود در عين حال اين نانولوله‌ها مي‌توانند در صورت تشديد عفونت واکنش شيميايي انجام داده و روشنايي توليد کنند.

يکي از ترکيباتي که به توليد نور در جريان اين فرايند کمک مي‌کند، پراکسيد هيدروژن است که در هنگام حضور باکتري‌هاي بيماري‌زا توسط گلبول‌هاي سفيد بدن توليد مي‌شود. اين ماده شيميايي در تماس با چسب زخم مذکور موجب تغيير رنگ و توليد نور مي‌شود و مي‌توان اين تغيير را از طريق يک ابزار هوشمند جداگانه که در نزديکي چسب زخم قرار بگيرد شناسايي کرد.

مطلب پیشنهادی  اینترنت، مکالمه، پیامک ویژه سیم کارت اولی ها

به گفته دکتر محمد معين صفايي فارغ التحصيل دانشگاه ردآيلند که هم اکنون در مقطع فوق دکترا در دانشگاه ام آي تي مشغول تحصيل و تحقيق است، از اين چسب زخم مي‌توان براي شناسايي سريع عفونت در مراحل اوليه استفاده کرد و اين امر نياز به مصرف آنتي‌بيوتيک را کاهش داده و احتمال تشديد عفونت تا حدي که نياز به قطع اندام انسان‌ها باشد را به شدت کاهش مي‌دهد.استفاده از اين محصول خلاقانه به خصوص براي بيماران ديابتي بسيار مفيد است.

در حال حاضر بررسي اين چسب زخم در محيط آزمايشگاهي کماکان ادامه دارد در ماه‌های قبل هم خبرهای زیادی در این خصوص منتشر شد که پیشرفت‌های حاصل مرحله به مرحله گزارش خواهد شد.

اختراع چسب زخم هوشمند توسط یک محقق ایرانی


برچسب ها :

نظر خود را بنویسید