X
20 سپتامبر

چه یک عکاس آزاد باشید، چه صاحب یک فروشگاه سخت افزاری، یا نوع دیگری از کسب و کار کوچک، یک وب سایت عالی برای موفقیت شرکت شما ضروری است. اگر به دنبال طراحی سایت جدید یا بهینه کردن سایت فعلی خود هستید، در اینجا ۱۰ مرحله کلیدی برای شروع و کمک به وب سایت کسب و کار کوچک خود برای رقابت موثر در بازار آنلاین آورده شده است.


  • یک نام دامنه خوب انتخاب کنید

نام دامنه شما که به عنوان آدرس وب سایت شما نیز شناخته می شود، اغلب نقطه ورود به سایت شما است. مهم است که برای اهداف قابلیت استفاده و همچنین برای بهینه سازی موتورهای جستجو( سئو سایت ) تأثیر خوبی بگذارد. به عنوان مثال فرض کنید شما شرکت طراحی سایت در گرگان هستید، پس سعی کنید از نام شهر و خدماتی که انجام میدهید در نام دامنه خود استفاده کنید در این صورت موثرتر خواهد بود.

در اینجا چند نکته برای ایجاد یک نام دامنه بهینه وجود دارد:

املای آن را آسان کنید. سعی کنید از کلمات عامیانه، ساختگی یا به شدت باطنی استفاده نکنید.

آن را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. هر چه کوتاه تر باشد، به خاطر سپردن و تایپ صحیح آن آسان تر است.

از اعداد و خط فاصله دوری کنید. آنها به سختی به خاطر سپرده می شوند و کمتر از نام های دامنه فقط کلمه ای ظریف و به یاد ماندنی هستند و ممکن است در هنگام صداگذاری نام دامنه اشتباه متوجه شوند.

اطمینان حاصل کنید که به یاد ماندنی است. با وجود وب‌سایت‌های بسیار زیاد در اینترنت، مهم است که نام وب‌سایت شما جذاب باشد تا مردم نحوه دسترسی به آن را در آینده به خاطر بسپارند.

از نام های بی معنی خودداری کنید. نامی را انتخاب کنید که معنایی را بیان کند تا کاربران بلافاصله بدانند کسب و کار شما چیست. یاهو و گوگل نام های جذابی هستند، اما برندسازی آنها بسیار گران بود و ممکن است کسب و کار کوچک شما بودجه یکسانی نداشته باشد.

یک URL مناسب SEO ایجاد کنید. در صورت لزوم، سعی کنید یک آدرس وب سایت سازگار با سئو ایجاد کنید که شامل کلمات کلیدی و موقعیت جغرافیایی باشد. به عنوان مثال: https://surena3d.com/

  • میزبانی وب سایت یا هاست ایمن و با پشتیبانی فنی خوب خریداری کنید

میزبان وب سایت (یا گاهی اوقات به عنوان هاست شناخته می شود) شرکتی است که فناوری و خدمات لازم برای مشاهده وب سایت در اینترنت را ارائه می دهد. شما نام دامنه خود را به ارائه دهنده هاست خود متصل می کنید تا زمانی که کاربران از آدرس وب سایت شما بازدید می کنند، وب سایت شما را که در حساب میزبانی خود ذخیره می کنید نشان داده شود.

  • توضیح واضحی از کسب و کار خود را به صورت برجسته نمایش دهید

مهم است که فوراً به مردم اطلاع دهید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید تا هنگام بازدید از وب سایت کسب و کار کوچک شما احساس سردرگمی نکنند. اطمینان حاصل کنید که بنر اصلی صفحه اصلی شما و بنرهای بعدی بازنمایی بصری خدمات شما هستند. همچنین دارای یک تار متن مقدماتی در بالای صفحه است که توصیف می کند شما چه کسی هستید و چه می کنید.

مطلب پیشنهادی  نحوه فعال سازی سیم کارت همراه اول به نسل چهارم یوسیم + 4G

علاوه بر این، مطمئن شوید که هر دو منوی پیمایش اصلی و پاورقی شما دارای پیوندهای صفحه «درباره ما» هستند که به راحتی قابل دسترسی هستند تا افراد بتوانند روی آنها کلیک کنند و درباره کسب و کار شما بیشتر مطالعه کنند.

  • بهترین سیستم مدیریت محتوا را پیاده سازی کنید

سیستم مدیریت محتواCMS  یک برنامه یا برنامه نرم افزاری است که برای ایجاد و مدیریت محتوای دیجیتال استفاده می شود. یک CMS خوب به شما کمک می کند تا سایت خود را حفظ کنید و برای استفاده از آن به دانش فنی زیادی نیاز ندارید. شما باید یک CMS را انتخاب کنید که برای نیازهای منحصر به فرد شما طراحی شده باشد. سیستم های مختلف به دلایل مختلفی مانند کاربر پسند بودن، توسعه پذیری و بودجه استفاده می شوند.

  • یک پلتفرم تجارت الکترونیک خوب انتخاب کنید

اگر قصد دارید کالاها و یا خدمات را از طریق وب سایت خود بفروشید، برای انجام این کار به فناوری مناسب نیاز دارید. (اگر در حال حاضر چیزی نمی فروشید و قصد سفارش سایت شرکتی دارید ، ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید زیرا تجارت الکترونیک به طور بالقوه می تواند سود شما را افزایش دهد.) اگر تصمیم دارید به کاربران اجازه دهید به صورت آنلاین با شما معامله کنند، باید پلتفرم مناسب را برای خود انتخاب کنید. مدل تجاری.

  • یک رابط کاربری وب سایت جالب، به یاد ماندنی و جذاب ایجاد کنید

مطمئن شوید که وب سایت کسب و کار کوچک شما رابط کاربری تأثیر مثبتی بر جای می گذارد که منجر به نتایج می شود. با اجرای پیشنهادات زیر می توانید این کار را انجام دهید:

  • از گرافیک های زیبا و فونت های خوانا استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که گرافیک شما برای بارگذاری سریع فشرده و بهینه شده است. اگر وب سایت شما کند است، موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه شما را جریمه می کنند.
  • در مورد رقابت تحقیق کنید تا ببینید چگونه وب سایت های خود را طراحی و بهینه کرده اند. اجزای مشابهی را پیاده سازی کنید که برای وب سایت کسب و کار کوچک شما کار می کنند.
  • در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق کنید تا ببینید آنها از سایت شما چه می خواهند و انجام آن را برای آنها آسان کنید.
  • در طول طراحی وب سایت خود به طور مداوم در برند بمانید.
  • یک سیستم ناوبری بصری طراحی کنید که به کاربران امکان می دهد به سرعت به صفحات مورد نیاز خود برسند.
  • اطلاعات تماس با دسترسی آسان را منتشر کنید.
  • فراخوانی آشکار (مخصوصاً دکمه‌های «اکنون خرید») را بگنجانید.
مطلب پیشنهادی  چگونه حساب کاربری جیمیل Gmail بسازم ؟

  • وب سایت کسب و کار کوچک خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

سئو مجموعه ای از اقداماتی است که شما در وب سایت خود اعمال می کنید تا اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو وب سایت شما را به طور مناسب فهرست و رتبه بندی می کنند و سپس آن را به کاربران موتورهای جستجو نشان می دهند. هنگامی که وب سایت شما توسط موتورهای جستجو خزیده می شود، با وب سایت هایی که محتوای مشابه دارند رقابت می کند. هرچه طراحی و محتوای وب سایت شما بهتر باشد، سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر نشان داده می شود.

  • به طور منظم محتوای با کیفیت ایجاد و منتشر کنید

هم کمیت و هم تازگی محتوا برای موتورهای جستجو مهم است، بنابراین مهم است که برنامه ای برای انتشار مقالات با کیفیت و یا پست های وبلاگ در سایت خود و در سایت های خارجی که به سایت شما پیوند دارند ایجاد کنید. اگر می خواهید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنید و مردم را تشویق کنید که بارها و بارها به سایت شما بازگردند، باید وب سایت خود را با محتوای جدید و مرتبط هرچه بیشتر به روز کنید.

علاوه بر محتوای صفحه ایستا و مقالات، یک فرم عالی از محتوا برای ارسال در وب سایت شما، توصیه نامه ها است. درخواست از مشتریان خود و سپس انتشار آنها در وب سایت خود، راهی عالی برای ارسال محتوای جدید و با کیفیت در سایت شما است که کسب و کار کوچک شما را جذاب تر می کند.

  • ابزارهای وب مستر را نصب کنید

با نصب Google Analytics و Google Search Console  هر دو ترجیحاً از طریق Google Tag Manager و Bing Webmaster Tools از داده های حیاتی برای کمک به تجزیه و تحلیل ترافیک و عملکرد سایت استفاده کنید.

  • اجرای طرح نگهداری وب سایت

یک وب سایت نباید ایجاد شود و سپس اجازه داده شود که قدیمی شود. برای داشتن یک وب سایت موفق که در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد و هک نشود، باید از نگهداری صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

در اینجا چند نکته برای ایجاد یک برنامه نگهداری وب سایت کسب و کار کوچک آورده شده است:

حداقل یک بار در ماه داده های Webmaster Tools را بررسی کنید و هرگونه خطای حیاتی را به صورت واقعی برای شما ایمیل کنید.

از داده های ترافیکی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود استفاده کنید تا بتوانید بهتر به آنها رسیدگی کنید.

از داده های عملکرد برای بهینه سازی و رفع اخطارها و خطاها استفاده کنید.

مطمئن شوید که همه نرم افزارها همیشه به روز هستند.

اسکن های امنیتی را اجرا کنید تا بدانید وب سایت شما از بدافزار پاک است و هک نشده است.


برچسب ها :

نظر خود را بنویسید