X
22 اکتبر

مگ آیفوم:بهترین دمنوش های برای سرما خوردگی ! اغلب افراد به سرما خوردگی مبتلا شده اند و به دنبال دمنوش های گیاهی جهت کاهش التهابات خود هستند. با ما همراه باشید تا بهترین ها را به شما معرفی کنیم.

  • دمنوش نعناع فلفلی یا سوسنبر

اگر دچار التهابات  و مشکلات تنفسی هستید از نعناع فلفلی استفاده نمایید. این دمنوش بدن درد و انفولازای ناشی از سرما خوردگی را کاهش داده و طول دوره درمان را کوتاه می کند.

ترکیبات این گیاه دارویی از تکثیر عوامل بیماری زا و عفونت جلوگیری می کند.

  • نحوه تهیه دمنوش نعناع فلفلی

مقداری نعناع فلفلی را در آب جوش ریخته و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند سپس نوش جان کنید.

برای بخور نیز می توانید مقداری نعناع را با آب جوش مخلوط کنید بعد از ۵ دقیقه که روی حرارت قرار گرفت با یک حوله روی سر شروع به استشمام نعناع کنید تا گرفتگی بینی و آبریزش بینی کاهش پیدا کند.

مطلب پیشنهادی  مراقبت از حساس‌ترین بخش پوست صورت

  • دمنوش زنجبیل و خواص آن برای  سرما خوردگی

زنجبیل به عنوان گیاه دارویی برای درمان سرما خوردگی ، بازشدن سینوس ها، تهوع و استفراغ نیز مناسب است. بای تهیه این منوش می توانید یه تکه کوچک از زنجبیل را داخل آب جوش بریزید بعد از ۵ دقیقه با عسل نوش جان کنید.

  • دمنوش آقطی سیاه

آقطی سیاه دارای مقدار زیادی فلاونوئید و آنتی اکسیدان است که به سلامت  دستگاه ایمنی بدن کمک می کند. مصرف این گیاه دارویی طول دوره درمان سرماخوردگی و علائم آنرا کاهش می دهد.

  • چگونه دمنوش آقطی سیاه درست کنم؟

بین ۸ تا ۱۲ عدد از میوه این گیاه را در آب جوش بریزید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه دم بکشد در آخر آنرا صاف کنید و با مقداری عسل ترکیب نمایید.


برچسب ها :

نظر خود را بنویسید