برای افزایش سایتیشن مقاله این پنج تکنیک رو انجام دهید. قطعاً با شگفتی می بینید که سایتیشن مقاله شما افزایش یافته است . البته به طور سنتی، قدرت حرفه یک محقق اغلب بر اساس چاپ مقالات آنها مورد قضاوت قرار می گیرد.
چاپ مقاله در در مجلاتی با ایمپکت فاکتور بالا به عنوان معتبرترین آنها در نظر گرفته می شود. ایمپکت فاکتور یک مجله بر اساس میانگین تعداد استنادهایی است که مقالات در مجله دریافت می کنند. توصیه هایی را در مورد بهترین روش برای افزایش سایتیشن مقاله تقویت می کند عنوان خواهیم کرد، نحوه نوشتن مقاله و مکان قرار دادن داده های خود اهمیت زیادی دارد پس این مهمترین نکته است.
1. مراقب طول عنوان و علائم نگارشی خود باشید
یک مطالعه در سال 2016 در مجله Scientometrics نشان می دهد که تأثیر مقالات تحقیقاتی می تواند تحت تأثیر عناوین طولانی، نویسندگان بیش از حد و نقطه گذاری ضعیف قرار گیرد.
جان هادسون، استاد اقتصاد ، بر اساس بررسی بیش از 150000 مقاله ارسال شده به پایگاه دادههای چارچوب تعالی پژوهشی بریتانیا (REF) در سال 2014، دریافت که مقالاتی با عناوین موجزتر دارای تعداد استناد بالاتری هستند، همانطور که مقالاتی که نویسندگان کمتری دارند. .
این مطالعه همچنین نشان داد که استنادها با استفاده از دو نقطه در عنوان افزایش یافته است، اما با استفاده از علامت سوال کاهش یافته است.
هادسون به Nature Index گفت: «بدیهی است که پرسیدن سوال از خواننده یک استراتژی بهینه نیست.
2. نتایج مقالات خود را منتشر کنید
برخی از محققان از ترس اینکه کار ناتمام آنها مورد انتقاد قرار گیرد، یا حتی ممکن است ایده های آنها به سرقت برود، از قرار دادن نتایج خود در رسانه های اجتماعی قبل از انتشار نگران هستند.
مارک کاریگان، جامعه شناس دیجیتال از دانشگاه کمبریج می گوید که هر دوی این نتایج بسیار بعید هستند. او میگوید بسیار مهمتر از نزدیک نگه داشتن کارتان، یافتن افرادی است که با آن درگیر شوند.
تیمی به سرپرستی نیکلاس فریزر، محقق کتابسنجی در مرکز اطلاعات اقتصاد لایبنیتس در آلمان، اخیراً دریافتند که مقالاتی که قبل از انتشار در یک مجله معتبر به مخزن پیشچاپ زیستشناسی، bioRxiv ارسال شده بودند، اطلاعات بیشتری را به دست آوردند. استنادها به طور متوسط نسبت به موارد بدون پیش چاپ. مشخص شد که این اثر افزایش استناد حداقل تا سه سال پس از انتشار مجله ادامه دارد.
3. از ذکر یک کشور در عنوان، چکیده یا کلمات کلیدی خودداری کنید
این نکته رو بدانید مقالاتی که نام کشورها در عنوان، چکیده یا کلمات کلیدی دارند به طور سیستماتیک استنادهای کمتری دریافت می کنند و در مجلاتی با ایمپکت فاکتور کمتر در مقایسه با مقالات بدون نام کشور در همان زمینه ها منتشر می شوند.
این نتیجه گیری، نتیجه تجزیه و تحلیل 456710 نشریه منتشر شده بین سال های 2004 و 2011، نشان می دهد که مطالعات در سطح کشور ممکن است در مقایسه با مطالعات گسترده تر در مورد یک موضوع، برای جامعه بین المللی کمتر جذاب باشد.
این مطالعه توسط تیمی در آزمایشگاه شورای ملی تحقیقات ایتالیا برای مطالعات در ارزیابی تحقیقات انجام شد و در سال 2017 در Scientometrics منتشر شد.
4. مقاله خود را به داده های پشتیبان در یک مجله با دسترسی آزاد پیوند دهید
مفهوم داده های FAIR – قابل یافتن، در دسترس، قابل همکاری و قابل استفاده مجدد – به طور فزاینده ای توسط مؤسسات علمی، از جمله آکادمی ملی علوم مهندسی و پزشکی ایالات متحده، کمیسیون اروپا و Wellcome Trust تأیید می شود.
تیمی متشکل از محققان موسسه آلن تورینگ در مطالعه اخیر که در سرور preprint، arXiv.org منتشر شده است، دریافتند دسترسی آسان به داده ها ممکن است بر تعداد استنادات مقاله نیز تأثیر بگذارد.
به عنوان یکی از نویسندگان ، رئیس سابق انتشارات داده در Springer Nature و اکنون ناشر در PLOS، توییت کرد:
ما اظهارات در دسترس بودن داده های بیش از نیم میلیون مقاله را طبقه بندی کردیم. پیوند مقالات به داده های پشتیبان آنها در یک مخزن به طور متوسط با افزایش 25 درصدی استنادها همراه بود.
5. از خط فاصله در عنوان استفاده کنید
آیا خط تیره در عنوان مقاله می تواند به تنهایی بر تعداد استناد آن در Scopus و Web of Science، سیستم های نمایه سازی استنادی پیشرو در جهان تأثیر بگذارد؟
یک مطالعه اخیر به رهبری T.H. تسه، مهندس نرم افزار از دانشگاه هنگ کنگ، و ژی کوان ژو، دانشمند کامپیوتر از دانشگاه ولونگونگ، پیشنهاد می کنند که ممکن است چنین باشد.
این مطالعه که در ژورنال IEEE Transactions on Software Engineering در ماه مه منتشر شد، نشان داد که زمانی که نویسندگان استناد می کنند فراموش می کنند که خط فاصله را در عنوان مقالاتی که استناد کرده اند قرار دهند، بر تعداد استنادات آنها تأثیر منفی می گذارد.
“نتایج ما این باور رایج را زیر سوال می برد که تعداد استنادها ابزاری قابل اعتماد برای ارزیابی مشارکت و اهمیت مقالات و به چالش کشیدن است.
قدرت شبکه های اجتماعی در افزایش سایتیشن هر مقاله
هر زمان که می توانید در کنفرانس ها و جلسات شرکت کنید. این به شما کمک می کند تا کار خود را تبلیغ کنید و همکاران جدیدی پیدا کنید. روی نوشته خود کار کنید اکثر خوانندگان مقاله شما را با موتور جستجو پیدا می کنند. شاید بخواهید در مورد بهینه سازی موتور جستجو اطلاعاتی کسب کنید. مطمئن شوید که مقاله شما عنوانی جذاب اما خاص دارد. به این فکر کنید که کلمات کلیدی شما چه خواهند بود. در شبکه های اجتماعی نمایش دهید. اگر قبلاً این کار را نکردهاید، به نوشتن یک وبلاگ در مورد کار خود فکر کنید. حضور در رسانه های اجتماعی به آگاهی سایر محققان از شما و کارتان کمک می کند. همچنین به شما کمک می کند تا با دیگران در زمینه کاری خود ارتباط برقرار کنید.
نتیجه گیری افزایش سایتیشن مقاله
برای دانشمندان و سایر دانشگاهیان که تحقیقات خود را به عنوان مقاله در مجلات علمی منتشر می کنند، استنادها اهمیت دارند و نه فقط به عنوان معیاری از نفوذ فکری. لازم به ذکر است که در همه انواع مقاله ، تعداد زیاد استنادها می تواند به اشتغال، ارتقاء، تأمین مالی، سخنرانی، همکاری و فرصت های انتشار کمک کند، بنابراین تمایل به بهبود تعداد استناد برای هر مقاله تقریباً در بین محققان جهانی است. نکاتی که در بالا برای افزایش سایتیشن مقاله بر انتشار تحقیقاتی که ارزش استناد داشته باشد و حصول اطمینان از یافتن آن (و نویسنده آن) توسط محققان علاقه مند و سایر خوانندگان تمرکز دارد ذکر شد. برای اطمینان از چاپ مقاله بدون ریجکت شدن می توانید با موسسه چاپ مقاله هدف از طریق وب سایت hadafresearch.com در ارتباط باشید.
نظر خود را بنویسید